VILL HA EN HUND!!

Jag vill så OTROLIGT gärna ha en hund. Men verken mamma, pappa, min syrra eller min bror vill. Mamma och pappa jobbar ganska mycket Jenny är allergisk Harald "vägrar". Mammas kille Kent vill inte ha en och pappas tjej Åse vill inte heller ha en. Vad gör man då?

Jag önskar att vi kunde ha en hund och att alla i familjen ville. Pappa säger alltid " vem ska ta hand om den?" när jag frågar honom. JAG! Jag har läst om hundar i flera år varje dag. Jag har 7 års erfarenhet av djur (kanin). Jag KAN ta ansvar för en hund. Jag vet det. Och jag kommer absolut inte tröttna. Jag har inte tröttnat på Jossan som jag haft sedan jag var sju. Jag älskar henne SJUKT mycket.

Min kompis brukar säga att jag tar jätteväl hand om henne och att det märks att jag älskar henne. Jag blir inte arg på henne om hon har kissat på golvet. Jag tar ut henne i koppel varje dag på sommaren. (Hon är innekanin och behöver egentligen inte tas ut varje dag.) Ibland tar jag ut henne i snön en snabbis. Sitter hon i uteburen och det börjar regna springer jag ut till henne och sitter där med henne en stund och om det inte slutar regna så tar jag med henne in. Jag grät en hel dag med korta pauser när hon var sjuk för att jag var så orolig. Och pappa tror inte att jag kommer ta hand om en hund!!

Jag vill ha en hund! Fransk bulldog är min favoritras men en sådan kostar ungefär 25 000kr. En pudel skulle passa oss eftersom att de inte fäller. Greyhound annars. Antingen ligger vi och degar i soffan eller så är vi ute och springer. En Noffe (Norfolkterrier) eller en norwichterrier passar oss också väldigt bra. men bäst är fransk bulldog.

Jag kommer nog aldrig få en hund men jag kommer aldrig ge upp hoppet. Kämpa vidare alla hundälskare utan hundar!! Hejdå! /ANNA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0